donderdag 26 augustus 2010

Station Emmeloord



Een schijnbaar onschuldige vraag kan tot veel verwarring leidden. Op station Utrecht vroeg ik aan een NS medewerker of zij mij kon uitleggen hoe ik het beste op station Emmeloord kon komen. Na veel zoeken en het raadplegen van de routeplanner kon ze mij helaas niet verder helpen. Station Emmeloord bestond namelijk niet.

Hierna postte ik op het vivaforum een topic over deze gebeurtenis. Hoewel meteen duidelijk was dat ik een puur flauwekul topic had geopend, kreeg ik binnen twee uur tijd 159 reacties en een ban. Men vond dat ik aan het trollen was.

Goed, het was misschien niet het topic van de eeuw. Maar het laat wel een belangrijke onderdeel van het trollen zien. Namelijk dat een troll alleen kan bestaan als reageerders op een forum reageren op een troll en deze dus als het ware voedden.
Daar zijn geen grootse verhalen voor nodig, maar een niet bestaand station en een onschuldige vraag voldoet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten